Przejdź do głównej zawartości strony

Warsztaty odbywają się i są współfinansowane w ramach programu Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca „Szkoła Mistrzów Budowy Instrumentów Ludowych 2022 prowadzonego przez Pracownię Muzyki i Tańca Tradycyjnego w NIMiT”

Głównym celem projektu była nauka budowy pedałów do harmonii trzyrzędowej pedałowej. Plan tych prac został zrealizowany w całości. W ramach projektu zaplanowano także naukę metod i stosowanych środków w renowacji harmonii trzyrzędowej ręcznej. „Na warsztat” wzięty został egzemplarz nietypowej trzyrzędowej harmonii ręcznej 12 – basowej, która jest w posiadaniu uczennicy. Renowacja harmonii pedałowej jest łatwiejsza, ze względu na to, że głosy często są na tzw. platach (długich blaszkach mosiężnych) umocowane jednostronnie. Praca nad harmonią ręczną to prawdziwe wyzwanie a jednocześnie świetna okazja nauki w praktyce o odnawianiu tego typu instrumentów. Renowacja starych przedwojennych harmonii to skomplikowana praca, wymaga znajomości pracy na elementach z metalu, papieru, skóry i trwałego a elastycznego łączenia ich. Wymieniany egzemplarz to nieduża harmonia. Jednak ze względu na zbyt duże skomplikowanie budowy tego instrumentu i przy zadanych możliwościach czasowych zaplanowane prace udało się wykonać jedyne częściowo. Prace te będą kontynuowane po zakończeniu tego projektu, aby efektem końcowym było przywrócenie funkcji muzycznych tego instrumentu.

Projekt instrumentu – pobierz plik:

Mistrz: Czesław Adamczyk
Uczeń: Katarzyna Zedel
Rok: 2022

Projekt zrealizowany w ramach programu „Szkoła mistrzów budowy instrumentów ludowych” prowadzonego przez Instytut Muzyki i Tańca.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Zamknij