Przejdź do głównej zawartości strony

`~•Zapraszamy na warsztaty śpiewu z Agatą Harz`~•

Będziemy śpiewać tradycyjne pieśni w rytmach tanecznych (chodzone, mazurki, polki, walczyki i foksy) z archiwum In Crudo (Lubelskie, Radomskie, Kurpie Białe).

Warsztaty poprowadzi Agata Harz, wokalistka, która już od lat 90-tych zajmuje się archaicznymi technikami śpiewu ucząc się ich „u źródeł” czyli od śpiewaczek wiejskich m. in takich jak: Marianna Śliz (Kurpie Białe), Zofia Sulikowska (lubelskie), Janina Chmiel (lubelskie), zespól „Jarzębina” z Kocudzy (lubelskie), zespół „Łukowa I” z Łukowej (lubelskie) lub z nagrań archiwalnych.
Swoją wiedzę oraz umiejętności z powodzeniem wykorzystuje w pracy edukacyjnej jako współorganizatorka pierwszych Taborów Domu Tańca (Chlewiska 2002, 2003, Szczebrzeszyn (2008, 2009, 2010) oraz Akademii Muzyków Wędrownych w Narolu(2012, 2013) oraz prowadząc warsztaty śpiewu „Wniebogłosy”, „Śpiewalnia” na licznych festiwalach np. na Taborach Domu Tańca, Festiwalu Wszystkie Mazurki Świata, Festiwalu Dźwięki Północy, Festiwalu Skrzyżowanie Kultur, w Instytucie Kultury Polskiej i innych.
Była wokalistką „Bractwa Ubogich” pierwszej w Polsce kapeli zajmującej się polską muzyką tradycyjną „in crudo” oraz wokalistką zespołu „Pies szczeka” współpracującego z Działem Edukacji Filharmonii Narodowej w Warszawie.
Śpiewa w zespole „Wędrowiec”(I nagroda na Festiwalu Nowa Tradycja, CD „Wędrują nuk nieuzywają”).
Jest współtwórczynią i wokalistką awangardowej grupy „Księżyc” (CD „Nów”, „Księżyc” i „Rabbit Eclipse”).

`~•ŚPIEW NATURALNY / BIAŁY / OTWARTY•~°
to uogólniona nazwa technik wokalnych używanych przez naszych przodków na terenach Europy środkowo-wschodniej i na Bałkanach. Przetrwały one do dziś, choć już w bardzo niewielkim stopniu, także na polskiej wsi. Starodawne pieśni obrzędowe, taneczne, liryczne czy religijne ożywają i nabierają prawdziwego blasku zaśpiewane białym głosem, we wspólnocie, czyli tak jak czyniono to przez setki lat.

Na warsztatach skupiamy się na poszukiwaniu swojego głosu naturalnego, który może stać się podstawą do dalszej pracy, nad charakterystycznymi stylami i manierami wykonawczymi z poszczególnych krajów, regionów, wsi i od konkretnych tradycyjnych śpiewaczek i śpiewaków oraz na repertuarze z Polski nizinnej.
Praca nad prawidłowym procesem fonacyjnym angażującym całe nasze ciało i emisją głosu odbywa się często w formie „zabaw głosowo-ruchowych”, co pozwala na łatwiejsze pozbycie się psychicznych i fizycznych barier ograniczających zapoznanie się z danym nam od natury głosem.


Plan spotkania:
11-13:30
13:30-15 przerwa
15-17:30

Koszt:
150 zł

Miejsce:
wkrótce!

Zapisy:
[email protected]
Ilość miejsc ograniczona


Źródło informacji:
– Facebook/wydarzenie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Zamknij