Przejdź do głównej zawartości strony

Czy można zagrać garnitur? A można! Dawniej na wsi „garniturem” nazywano cykl tańców granych po sobie bez przerwy od najwolniejszego do najszybszego.

A czy można eksperymentować z tradycją? Zdania są podzielone i na warsztatach nie będziemy odpowiadać na to pytanie. Zamiast tego najpierw dokładnie przeanalizujemy i spróbujemy zrekonstruować kilka melodii tradycyjnych, tak by nasze wykonanie brzmiało jak najbliżej oryginału, a następnie, na ich podstawie, radośnie zabierzemy się do eksperymentów. Będziemy badać granice naszej wyobraźni i podważać założenia estetyki.

Zapraszamy osoby grające na dowolnym instrumencie na jesienną odsłonę warsztatów, których zwieńczeniem będzie wspólny występ – potańcówka z muzyką na żywo, 26 października w Strefie.

Można zapisać się na poziom zaawansowany (warunkiem uczestnictwa w tej grupie będzie nauczenie się samodzielnie z dostarczonych wcześniej materiałów podstawowej wersji melodii, z którymi będziemy pracować na warsztatach) oraz podstawowy.


Maria Stępień

W 2011 roku usłyszała mazurka po raz pierwszy i od tamtego momentu swoje życie zawodowe i artystyczne poświęciła muzyce tradycyjnej. Gra ją na skrzypcach, bębenku obręczowym, barabanie i basach oraz śpiewa. Szuka jej na badaniach terenowych i w archiwach. Trzon jej działalności stanowi wykonawstwo blisko tradycji i źródeł – granie do tańca. Ten nurt realizuje z takimi zespołami jak Kożuch, zdobywcy nagrody Grand Prix na Festiwalu Folkowym Polskiego Radia „Nowa Tradycja” w 2016 roku, Dobrzeliniacy – I nagroda na 49. Ogólnopolskim Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu Dolnym w 2015 r., czy Lunaria, który eksploruje feministyczne odcienie muzyki ludowej.

Nie stroni też od eksperymentów i gra w zespole Radical Polish Ansambl, zdobywcy drugiego miejsca na konkursie Polskiego Radia Folkowy Fonogram Roku, 2019 r., oraz debiutującym zespołem Vous. Współpracowała z takimi kompozytorami i muzykami jak: Bernhard Lang, Cezary Duchnowski, Marek Pospieszalski, Wacław Zimpel, Grzegorz Tarwid oraz Maniucha Bikont. Występowała na wielu scenach w kraju, m.in.: festiwal Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Kody, Wszystkie Mazurki Świata oraz za granicą m.in.: Tallin, Praga, Souve, Wiedeń, Kurytyba. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi na kierunkach: skrzypce (2013r.) oraz muzykoterapia (2014r.).


Miejsce:
Strefa Nowa
ul. Mikołaja Kopernika 19, Kraków

Plan zajęć:
warsztaty w dwóch grupach – zaawansowana (11.30-14.30) oraz podstawowa (15.00-18.00)

Koszt:
250 zł / osoba / cykl

Zapisy:
[email protected]

Liczba miejsc ograniczona. Przy zapisie prosimy podawać informację, do której grupy chce się dołączyć i z jakim instrumentem.

 


Źródło informacji:
– Facebook/wydarzenie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Zamknij