Pochodzi z jednego z najbardziej znanych klanów muzycznych w Polsce. Przeszedł wszystkie szczeble klasycznej edukacji muzycznej, by zakończyć ją studiami kompozytorskimi na Akademii Muzycznej w Katowicach. Mimo to, jednym z ważniejszych odkryć dla Szczepana Pospieszalskiego – kompozytora, trębacza i multiinstrumentalisty – okazała się muzyka tradycyjna centralnej Polski. Poznawanie jej rozpoczął od grania do tańca w znanej kompanii Janusza Prusinowskiego. O tym w jaki sposób uprawianie muzyki „in crudo” rozwinęło jego warsztat i wrażliwość muzyczną opowiedział w rozmowie z Marcinem Lorencem.
W rozmowie wykorzystano utwory:
– „Witkowskich na Bilmana”, wyk. Tęgie Chłopy, nagr. z płyty „Dansing”, wyd. Muzyka Odnaleziona, 2015
– Mazurek Ciarkowskiego, wyk. Janusz Prusinowski Trio, nagr. z płyty „Po kolana w niebie”, wyd. Słuchaj Uchem/Oriente 2013
– Oberek Jana Bogusza, wyk. Józef Zaraś – skrzypce, Stanisław Budzisz – bębenek, nagr. z płyty „Muzyka Źródeł: Józef Zaraś z Nieznamierowic”, wyd. Polskie Radio, 2020
– „Chłop od Rudek, wyk. Tęgie Chłopy, nagr. z płyty „Dansing”, wyd. Muzyka Odnaleziona, 2015
Realizacja podkastu: Marcin Lorenc
Mastering: Adam Mart
Polecamy:
– Janusz Prusinowski Kompania
http://www.januszprusinowskikompania.pl/
– Tęgie Chłopy
https://tegiechlopy.pl/
– Monodia Polska
https://www.youtube.com/@Monodya/videos
oraz projekty autorskie:
– Santabarbara
https://www.youtube.com/watch?v=zR0kYblfNIM
– „Syn Gwiazdy” – słuchowisko
https://www.youtube.com/watch?v=J0RoS16Kw8s
•
Podkast jest realizowany przez Forum Muzyki tradycyjnej w ramach zadania „Muzyka tradycyjna. Podaj dalej!” w 2024 r.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego