Pracownia Tradycyjnych Pieśni Polskich „Śpiewka Studio”:
zapraszamy na regularne zajęcia śpiewu tradycyjnego, na których zgłębiamy przede wszystkim polski repertuar wiejski, pieśni z różnych regionów, zarówno obrzędowe jak i liryczne, archaiczne i nowsze, te do śpiewania raz w roku i te codzienne. Przykładamy wagę do szczegółów, poznajemy bogactwo dialektów regionalnych, znaczenie pieśni, nagrania źródłowe itd. Bawimy się pysznie!
Nie jest potrzebne wcześniejsze doświadczenie ze śpiewem – pracujemy też nad emisją głosu oraz naszymi umiejętnościami wokalnymi i muzycznymi. Można dołączyć w każdym momencie, można przyjść raz na próbę, można bywać okazjonalnie.
Zgłoszenia i ewentualne pytania:
[email protected], tel. 506560016
Warunki:
1. Zajęcia co tydzień, w poniedziałek w godzinach 18:30–20:15
2. Spotkania odbywają się w Sali Wysokiej w Centrum Kultury Akademickiej i Inicjatyw Lokalnych Czasoprzestrzeń czyli na terenie starej zajezdni Dąbie– dobry dojazd wszystkim w kierunku Biskupina, jeden przystanek za ZOO.
3. Zajęcia są odpłatne, jednak z zasady nie więcej niż jak za zwykłe zajęcia z jogi we Wrocławiu. Jest opcja opłat za pojedyncze zajęcia lub w karnecie. Obecnie są następujące:
35 zł pojedyncze zajęcia, 120 zł karnet za 4 zajęcia ważny 60 dni.
4. Możliwość dołączenia w przyszłości do stałego Zespołu śpiewaczego i jego projektów – dla zdeterminowanych, dla których warsztaty to za mało
O prowadzącej:
OLGA CHOJAK – śpiewaczka, muzykantka, animatorka kultury, etnolog; pochodzi z Wrocławia.
Od 1997 r. bada i praktykuje muzykę tradycyjną różnych kultur, zwłaszcza śpiew. Jako współzałożycielka i liderka stowarzyszenia Centrala Muzyki Tradycyjnej (2004-2018), organizowała koncerty i festiwale, prowadziła warsztaty śpiewu i tańca tradycyjnego oraz prezentacje i konsultacje specjalistyczne na temat polskiego folkloru wiejskiego i miejskiego. W ostatnich latach w swej pracy skoncentrowała się głównie na pieśniach odnalezionych wśród przesiedleńców z różnych stron, zamieszkujących obecnie teren Dolnego Śląska, m.in. w ramach projektów Laboratorium Strażników Tradycji (2013) i Akademia Kolberga – Szkoły Tradycji (2014). W 2016 roku wraz z przyjaciółmi z Pogórza Izerskiego stworzyła Fundację Dziki Zachód, która działa na rzecz edukacji i ochrony dziedzictwa kultury na terenie polskich Górnych Łużyc i na pograniczu polsko-czesko-niemieckim.
Jest uczennicą wiejskich mistrzów tradycji muzycznej (m.in. Marii Bienias, Bronisławy Chmielowskiej, Michaliny Mrozik, Genowefy Lenarcik, Jana Gacy, Stefana Gacy, Józefa Tomczyka, zespołów śpiewaczych z Bandyś, z Kocudzy, z Ocic, z Milikowa, ze Zbylutowa i wielu innych)
oraz wielu znakomitych etnomuzykologów-praktyków (m.in. Hanny Koropnyczenko, Tetiany Sopiłki, Jewhena Jefremowa, Natalii i Oleksandra Tereszczenko z Ukrainy; Swietłany Własowej i Władimira Iwanowa z Rosji, Swietłany Buckiej i Olgi Jemialianczyk z Białorusi, Zity Kelmickaite i Rytisa Ambrazaviciusa z Litwy). Tajniki pracy z ciałem i głosem poznawała też m.in. od Olgi Szwajgier i Zygmunta Molika.
Zespoły: Pieśni Piękne, Kormorany/Wykluczeni, Pieśni Odzyskane, Gliniane Pieśni, zespół Z Lasu, Kapela Wnuki, Yarmak, Zespół Międzynarodowej Szkoły Muzyki Tradycyjnej Fundacji „Muzyka Kresów” i in.
Współpraca dydaktyczna i artystyczna: Fundacja „Muzyka Kresów”, Fundacja „Ważka”, Muzeum Etnograficzne we Wrocławiu, Katedra Muzykologii UWr, Teatr CHOREA w Łodzi, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Instytut Muzyki i Tańca, Polskie Radio „Dwójka”, Radiowe Centrum Kultury Ludowej, Telewizja Polska i in.
Uczestniczyła w powołaniu ogólnopolskiego Forum Muzyki Tradycyjnej od 2011 r. Była Stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie „upowszechnianie kultury” w roku 2012. Dołączyła do grona wykładowców Letniej Szkoły Muzyki Tradycyjnej Fundacji „Muzyka Kresów” w r. 2019.
Źródło informacji:
– Facebook/wydarzenie