Dla osób spoza kręgu muzyki tradycyjnej korzystanie z zapisów nutowych ze zbiorów Oskara Kolberga jest często podstawowym pomysłem na odwołanie się do muzyki ludowej – i często z niezbyt przekonującym rezultatem.
W kręgu rewiwalowym zapisy Kolberga traktowane są za to z podejrzliwością – nie dość, że nuty, to zapewne z błędami, a przecież są nagrania archiwalne i żywi mistrzowie.
W czasie spotkania chcemy podyskutować: jak korzystać z zapisów muzycznych u Kolberga tak, aby odczytywać ich prawdopodobną intencję, i jak ją następnie oddać wykonawczo. I dlaczego w ogóle warto korzystać ze zbiorów Oskara Kolberga?
Gośćmi spotkania będą:
● Piotr Dorosz – znawca muzyki wschodniego Mazowsza, etnomuzykolog, kompozytor, dziennikarz, a zwłaszcza harmonista, który grając muzykę tradycyjną obficie korzysta z mazowieckich zapisów kolbergowskich (jako założyciel Kapeli Dorosza i Kapeli Wyczółki).
● Maksym Nakonecznyj – badacz i skrzypek zajmujący się pograniczem polsko-ukraińskim (HrayBery, Krajka, Kapela Serhija Ochrimczuka), uczestnik projektu „Muzyczna Antologia Nadsania”. W rekonstrukcji dawnej muzyki tego obszaru odwołujący się do tego, co zostało zapisane w zbiorach Oskara Kolberga.
Spotkanie poprowadzi Rafał Miśta.
Wydarzenie finansowane w ramach projektu stypendialny „Cyfrowa Mapa Folkloru” ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach Programu wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju (A2.5.1)
Miejsce:
Ambasada Muzyki Tradycyjnej
Jazdów 3/20, Warszawa
Wstęp:
wolny
Źródło informacji:
– Facebook/wydarzenie